Tjänsteleverantören Uno Telefoni utnämns till testvinnare i Telekomidag’s stora test av telefonväxeltjänster i decembers upplaga av tidningen.

- Det här är en fantastik avslutning på året för alla som jobbar hos och med Uno. Vi har slitit hårt för att leverera den bästa tjänst vi kan till våra kunder och det här är ett riktigt bra betyg för alla inblandade, säger Jonas Angleflod, VD på Uno.

Uno levererar en komplett växellösning som tjänst där kunderna kan ha en fast telefon, mobil telefon eller telefon i datorn som anknytning. I tjänsten ingår hänvisningssystem, intern chatt, applikationer för att se status på kollegor samt en mängd växelfunktioner.

Telekomidag testar i sin decemberupplaga fyra aktörer som levererar telefonväxlar som tjänst. Testet innefattar både mobiloperatörer och tjänsteleverantörer som inte är operatör själva. Uno utses till testets vinnare med 19 poäng av 20 möjliga baserat på kategorierna administration, mobilitet och fixed-mobile-convergence, funktioner och användbarhet.

- Vi har från starten haft som vision att bli Sveriges bäst växeltjänst och det här ytterligare ett kvitto på att vi är på rätt väg säger Andreas Johnsson, grundare av Uno.